piątek, 7 grudnia 2012

Przepis dla Poli


Pola ze swoim 'Polem' jakiś czas temu byli u mnie, chciałam się pobawić w dobrą gospodynie i poczęstowałam ich tym o to ciastem, które podobno bardzo jej smakowało. Jakiś czas temu prosiła mnie o przepis, ale nie mogłam go znaleźć, wstawiam go tutaj, aby sprawdzić jak często i czy w ogóle zagląda na tego bloga. Mam nadzieję, że i Wy skorzystacie, bo wykonanie jest prostackie, ale zanim podam przepis chciałabym się wytłumaczyć - ciasto na żywo wyglądało lepiej, ale zanim dotarło do mnie, że mogłabym mu strzelić fotę zostały same powierzchownie niezbyt atrakcyjne kawałki. Tym razem nie robiłam fotorelacji z przygotowań, bo ostatnio Patrycja mnie wyśmiała ;)

Składniki:
  • śmietana 0,3l,  30 %,
  • krakersy 2 duże paczki (ja użyłam Pub&Rub z biedro^^),
  • herbatniki (użyłam te z biedronki, które pakowane po 5 i kupiłam ich 4 paczki),
  • krem karpatka (bez gotowania, chyba Gellwe),
  • masa krówkowa (kajmakowa) 1 puszka,
  • dżem czarne porzeczki łowicz (oczywiście możecie wybrać inny, ale ten dodawał fajnego kwaskowego smaku)
Wykonanie:

Nakładasz na siebie wszystkie składniki w odpowiedniej kolejności, które stworzą różne warstwy:
na blachę wcześniej wyłożoną papierem nakładamy herbatniki, które smarujemy karpatką, a na nią znowu nakładamy herbatniki, dodajemy masę krówkową, na to kładziemy krakersy później dżem i znowu krakersy, a na koniec rozsmarowujemy bitą śmietanę, opcjonalnie wierzch możemy posypać uprażonymi migdałami.
     Widzicie jakie to proste?! I przysięgam w cieście wcale nie czuć słonych krakersów... A! i zapomniałam o najważniejszym! Ciasto musi sobie poleżeć kilka godzin w lodówce (ja zostawiłam na całą noc), aby ładnie się kroiło i wszystkie składniki się razem złączyły. To wyczekiwanie to dla mnie najtrudniejsza część przygotowywań :D

4 komentarze:

  1. Takie ciasta bez pieczenia są łatwe, szybkie no i nie trzeba się martwić, że coś się spali :) Napewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj zrobiłem, dziś spróbowałem! Powiem krótko i na temat - omomommomomomomomomomommomomomomom <3 pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarze i prosimy abyście w nich nie spamowali linkami do swoich blogów. Same potrafimy znaleźć wasz adres jeśli mamy na to ochotę ;)